Wij zijn HÖNGRY, een merk gecreëerd door Mathieu & Bieke, ouders die niet begrijpen waarom groenten en fruit meestal in het verdomhoekje bij kinderen belanden.

Hun prachtige kleuren, interessante vormen, eerder zoete smaken en superkrachten zijn nochtans geweldig....

En toch wordt aan de keukentafel vaak een pruillip opgezet...

Het eetmoment is het moment waar elk kind zijn zelfstandigheid tentoonspreidt en ouders gefocust zijn op hun kind voldoende gezond te laten eten. 

Het is in deze sfeer van ‘moeten’ dat kinderen een houding en relatie vormen met groenten en fruit.

Mathieu en Bieke beseften dat ‘de oplossing’ niet altijd aan tafel gezocht moet worden.

Bewustwording, herkenning en positieve connectie starten veel vroeger, weg van het eetmoment.

Tijdens het voorlezen of koken veranderden ze wortels in springwortels, bananen werden lolbroeken en de broccoli werd een wilde, headbangende muzikant. Ze vertelden over de typische groenten of fruit kenmerken maar op kindermaat en vol fantasie.

Hun peuter van 2 en kleuter van 4 vonden dit hilarisch en hingen aan hun lippen. Plots vroegen ze zelf naar een banaan en trokken ze spontaan gekke bekken. 

Vanuit deze filosofie besloten ze, onder het merk HÖNGRY, verhalen en producten te ontwikkelen die op een fantasievolle manier kinderen (en volwassenen) inspireren rond groenten en fruit, weg van de eettafel.

Moeilijke eters thuis? Of gewoon fan van groenten en fruit op kindermaat?

Go HÖNGRY!